onsdag 28 oktober 2009

Telia kan, när man vill...


Telia kan när man vill. Och om man vill. Och om man som kund har turen att råka på rätt person. Jag hade strul med bredbandet i augusti och en j-a massa besvär med att inte hamna i svårartad Internet-abstinens.

Gratis var det inte heller med diverse nödåtgärder som t ex mobilt bredband. Hur som helst så hade jag lagt den aktuella räkningen åt sidan för att ta tag i ärendet vid tillfälle. Tillfället kom idag. För, inte nog med att jag varit utan bredband några dagar, jag hade dessutom blivit debiterad extra för just dessa dagar. Detta beroende på övergång till trådlöst bredband.

Hur som helst. Rätt person träffade jag på. Troligen en veteran i bortåt samma skamliga ålder som jag själv och luttrad av åratals tjatande med reklamerande kunder. Utan att jag så mycket som ens behövde ta till brösttoner hade denna servicemedvetna människa reducerat fakturan till mindre än hälften av det ursprungliga beloppet. Det är bra med flera aktörer på marknaden. Då blir kundvården bättre hos alla.

Men rätt skall vara rätt och i dag gillar jag Telia.

Inga kommentarer: