söndag 25 oktober 2009

Det känns pålitligt...


Det känns pålitligt när man hör Ekots lördagsintervju med Eskil Erlandsson. Han låter som den där sortens gammaldags hederliga politiker som man nästan inbillade sig att man kände. Som man skulle kunna skriva till och få ett vettigt och personligt engagerat svar. Och som inte bara innehöll en rad slätstrukna och politiskt passande floskler.

Och så är det roligt med en jordbruks- och fiskeriminister som har ett ordentligt förflutet inom lantbruket och inte bara gått med sitt dagis för att få se en levande ko och för att få veta att mjölken från början finns någon annanstans än i Arlas pappförpackning.

Jag såg i somras den här artikeln i Hallandsposten, från när Eskil Erlandsson visade upp sina New Foresthästar vid Svenska New Forestföreningens riksutställning i Björbäck. Just så här tycker jag att man skall se en jordbruksminister.

Applåd för Eskil Erlandsson.

Nej, jag är inte centerpartist. Men jag gillar rejäla människor och tror mig se en sådan i jordbruksminstern.

Inga kommentarer: