fredag 23 oktober 2009

Sven Otto Littorin


Sven Otto Littorin, ni vet. Den där lille celluiddockeliknande personen som är arbetsmarknadsminister. Han ni vet som har en fusk-masters-examen från ett amerikanskt uninversitet. Han figurerade häromdagen i Aftonbladet eftersom hans f d fru stämt honom på uteblivet underhåll för de tre gemensamma barnen. 1.8 miljoner.
(Jag bör förstås omgående svära mig fri från att bli beskylld för att köpa Aftonbladet. Men nätupplagan sneglar jag över ibland.)
Littorin tycker att det har blivit för jobbigt att ta hand om barnen varannan vecka.

Men sååå jobbigt kan det väl knappast vara, eftersom det visar sig att två av barnen går på överklassinternatet Lundsbergs skola. Med en årsavgift om 200.000 kr per barn. I o f s är det "dockpojkens" ensak, men jag vill erinra mig att han ett flertal gånger sagt att arbetslösa minsann får finna sig i att flytta för att hitta jobb. Det kan han i o f s ha rätt i, men är ändå inte rätt person att yttra sig i ärendet. Trots att han är arbetsmarknadsminister. Det är väl ingen större konst att flytta om man har ungarna inackorderade på Lundsbergs skola.

Och förresten, borde inte medlemmarna i landets regering ha sina barn i vanliga normala skolor? Måste de redan från barnsben lära sig att frottera sig med eliten i svenskt näringsliv? Eller snarare deras avkommor. Jag är inte alls någon rabiat vänstersympatisör, men jag tycker att det är osmakligt att se att den sjunkande svenska skolan övergivits av arbetsmarknadsministern. Visserligen hade Olof Palme sina barn i en Waldorfskola men det var en västanfläkt mot överklassinternat.
Säga vad man vill, men det finns alltid något man kan reta upp sig på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var också Littorin som tillsammans med några andra "förståsigpåare" drog in försäljningstillståndet för Litozin i hälsokostaffärerna.

Orsak? Jo, Litozin fungerar! Det lindrar rejält besvären för dem som lider av värk, stelhet, led- och muskelbesvär, fibromyalgi och liknande.

Och så kan man ju inte ha det. Tyckte Littorin m.fl.