tisdag 10 november 2009

Gud finns nog trots allt, del 2



Jag har fått ytterligare ett bevis på att Gud nog kanske finns trots allt. Förra gången var det när jag såg att Berlusconi fått scharlakansfeber. Och så nu ett tydligt tecken till.

I mitt allra första stapplande bloggförsök för snart ett år sedan skrev jag så här:

Jag såg ett reportage i lokaltidningen om hur en sådan där "TV-snickrare" köpt en villa av gammal god stil här i sta´n. Villan byggd 1929 skulle tydligen stajlas till med vad han kallade "varsam" hand. Snart börjar det bli läge att Q-märka hus inte bara exteriört utan även interiört innan Kirchsteiger, Timell och andra i "skapa skrythemsbranschen" förstört hela kulturarvet på det mest smaklösa sätt.

Det gudomliga tecknet? Tja, konkurs och huset sålt. Nejdå, jag är inte skadeglad. Jag känner inte ens personerna i fråga. Men jag har svårt för överdrivet skrytande och idéer om att man skulle, "TV-snickarens" dam, öppna en affär med exklusiva kläder. Ett nytt livsstilskoncept för oss lantisar som inte riktigt fattat att man skall ha jeans för 4.000-5.000 kr för att ha rätt livsstil. Han skulle nog "bara" snickra. Ett strålande bevis för att vår lilla stads befolkning har litet sans och vett var att den tjusiga butiken gick omkull och att det får snickras på mindre exklusiva hus. Detta har jag från en väldigt välunderrättad källa. Min frissa.

Så, Gud finns nog trots allt. Tecknen tyder på det.
Näää, jag är inte troende och just därför kan jag tillåta mig att tolka tecknen på mitt eget sätt.

Inga kommentarer: