fredag 8 januari 2010

Biltema som ökenpalats


Om det nu finns något som kan betecknas ökenpalats. Annat än i min fantasi och i gamla filmer med Rudolph Valentino. Hur som helst. Häromdagen tog jag mig en runda ut i ett av sta´ns köpladeområden och när jag steg ut från Jysk, varifrån jag lyckades komma ut utan att köpa någon liten filt eller annat bra att ha, såg jag rakt över parkeringen åt Biltemas tempel. Allting var vitt. Och hade det bara haft en liten liten dragning åt beige, så kunde "templet" legat som ett palats ute i öknen. Det är vitt, platt och försett med fuskvalv i morisk stil. Det skulle bara fattas en liten kupol som krönt det hela så hade det varit på pricken. Varifrån man får sådana associationer. Tja, det är väl när man är hänvisad till att roa sig på egen hand. Ja, med - 17 C så...
Vad bilden har med Biltema att göra? Ingenting alls. Jag tycker bara att den är snygg, nytagen och iskall.

Inga kommentarer: